Isnin, 23 Mac 2009

Berjayakah Atiqah...? Jeng,Jeng,Jeng...

Assalamualaikum.

Jeng...jeng...jeng...berjayakah Atiqah melepasi hari pertama persekolahannya?

Tepat jam 12.25 tengah hari, staff klinik memperingatkan Ummi, "Dekat 12.30 dah doktor. Kang, doktor dok ingat nak ambik Atiqah tu..." He,he. Dah tua-tua ni, selalu kena pesan kat staff klinik supaya peringatkan doktor itu dan ini agar tak lupa.

Menumpang semangat Atiqah tadi pagi (ni slang Indon pulak), maka Ummipun dengan cepat melangkah ke sekolah Atiqah yang berjarak lebihkurang 100 meter dari Klinik Ummi.

Sesampainya Ummi di sekolah...

Hari Pertama Persekolahan:



Tu dia! Atiqah masih berdiri gagah penuh semangat walaupun beg miow nya dah terkulai keletihan! Kih,kih,kih...



Kata cikgu : "Dr Ummi tak payah risaulah. Atiqah tak de apapun. Macam dah lama sekolah je!" Tengok! Nampak lebih confident dari kawan-kawan yang dah lama sekolah kat situ??? Huhuhu...



Confident punya pasal, Ummi tambah lagi sepasang baju sekolah untuk Atiqah! Sebelum ni nak beli lebihpun takut tak menjadi...hihi...



Bergaya dengan rakan-rakan barunya...



Ramai pulak yang nak berkenalan dengan Atiqah. Wah! Dah jadi famous pulak anak Ummi ni..



Atiqah bersama pembantu PASTI...

Balik dari sekolah, Atiqah dapat hadiah pulak RM10 dari Abi! Bukan apa, awal pagi tadi Abi cakap kat Ummi: "Kalau betul Atiqah boleh stay tak nangis kat sekolah hari ni, Abi kasi RM10". He,he,he...Abipun tak confident kat Atiqah rupanya! Tengok-tengok, betul le Atiqah ni lain dari yang lain. RM10 Abi dah melayang. Tapi tak pe...melayang untuk anak tersayang...

Setibanya kakak-kakak dia dari sekolah, Atiqah apa lagi. "Kakak!...Kak Aisyah! Cepat bukak komputer! Tengok gambar Atiqah sekolah kat blog Ummi!" MasyaAllah...Tak sabar-sabar dia...huhu...

Hari Ke-2 Persekolahan:



Atiqah dah pandai berdikari. Ingatkan tadi kakak dia yang duk pakai kasut. Rupanya Atiqah!



Kelmarin Ummi cakap, "Esok Atiqah pakai selipar jelah ya. Kawan-kawan Atiqah semua pakai selipar je gi sekolah. Senang sikit pakai selipar." Nak tau apa kakak-kakak dia cakap? "Atiqah pakai kasutlah. Kalau pakai selipar tak boleh pakai stokin. Nanti nampak aurat! Kawan-kawan Atiqah Kak Aisyah tengok gambar tu semua tak tutup aurat. Atiqah jangan tak tutup aurat pulak!" Subhanallah. Ummi pulak yang 'termalu' sendiri..kweng,kweng,kweng. Kak Aisyah siap pinjamkan stokin dia yang baru dibeli untuk Atiqah pakai!



Melangkah penuh semangat dan penuh dedikasi...



'Satu hari nanti, aku pasti jadi orang yang terhebat antara yang hebat!'...agaknya itukah yang difikirkan Atiqah?



'Smile for you Ummi'...he,he. Tak habis-habis Ummi duk tangkap gambar dari kelmarin. Siap cikgu PASTI tanya: "Dr Ummi nak buat masuk Sinar Harian ke?" Kih,kih,kih...

Semoga dirimu menjadi insan yang cemerlang, gemilang dan terbilang dunia dan akhirat, wahai anak-anakku tercinta...

*************************************************************************************

2 ulasan:

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

Assalamualaikum...

Comelnya atiqah..:)
Alhamdulillah akhirnya atiqah berjaya bertahan ke sekolah..huda doakan atiqah terus confident utk ke sekolah...:)

Baity berkata...

Kak,
Baity tumpang bangga, tumpang bahagia ngan Atiqah... :)
Cute betul dia...!dahlah petah bercakap...
TAHNIAH yea...