Ahad, 2 Januari 2011

Sanah Helwah Ya Abi...!

Assalamualaikum.

"Selamat Hari Lahir Abi...!"

Ucapan Ummi dan anak-anak pada Abi di awal pagi ini.

2 Januari 2011 - genap Umur Abi 41 tahun. Lagi 3 bulan Ummi pula yang akan menjejak 41 tahun. Saban tahun, umur semakin meningkat. Bagaimanalah pula dengan amalan kita untuk akhirat agaknya ya? Saban hari 'dunia kata pergi,kubur kata mari...'

Buat Abi ;

Terimakasih atas segala-galanya. InsyaAllah Ummi dan anak-anak akan sentiasa menyayangi, mencintai dan mengasihi Abi kerana bagi kami 'you are the best!'. Sabarnya Abi dalam mendidik kami tiada taranya. Mudah-mudahan Allah akan sentiasa merahmati, memberkati dan memanjangkan usia Abi dalam ketaatan kepadaNya.

Hadiah? Hanya sekadarnya sahaja yang dapat Ummi dan anak-anak sediakan. Walaupun Abi tak pernah meminta tapi anggaplah ini peluang untuk kami meluahkan rasa cinta dan kasih kami buat Abi. Mudah-mudahan sedikit ingatan ini akan menambah eratkan lagi ikatan kasihsayang antara kita.

Tengok?Senyuman dari Abi sudah cukup membahagiakan kami.Semoga Abi gembira menerima hadiah yang tidak seberapanya itu...

Alhamdulillah, tahun ini Kak Mun (kakak sulung Abi) juga dapat meraikan sama hari kelahiran Abi. Anak-anak?Hmm..masih berpakaian tidur..haha. Tak apalah, kasi can sebab masih di awal pagi gambar kenangan ini diambil.

Akhir kalam dari Ummi dan anak-anak :

SELAMAT MENYAMBUT HARI KELAHIRAN KE-41...Sanah helwah ya Abi!

"Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang di sekelilingmu tersenyum. Jalanilah hidupmu sehingga kamu meninggal, kamu tersenyum dan orang-orang di sekelilingmu menangis."

"Manusia yang hidup untuk dirinya sendiri, usianya amatlah singkat. Bermula dari hari kelahirannya dan berakhir ketika disapa sakaratulmaut. Akan tetapi bagi yang hidup untuk perjuangan, usianya panjang sepanjang perjuangan itu. Bermula dari hari Allah menciptakan Adam, berakhir tatkala Dia memusnahkan alam ini."

Tiada ulasan: