Sabtu, 18 Disember 2010

Pertemuan Yang Tak Disangka...

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Setelah balik dari Mekah, minggu ni Ummi sekeluarga berpeluang pula menjenguk Serambi Mekah (Kelantan). Kebetulan ada majlis walimah adik angkat. Usai pertemuan dengan pengantin, terus kami ke KB Mall untuk mencari sedikit keperluan.

Tak disangka-sangka, sebaik saja Ummi melangkah masuk ke KB Mall, tiba-tiba Ummi disapa oleh seseorang.

"Kak Ummi!"

"Eh, Chik ke ni?"

"Ha'ah...Chik ni. Ya Allah, tak sangkanya dapat jumpa Kak Ummi kat sini!"

Begitulah pertemuan yang telah diatur oleh Dia yang Maha Pengatur...

Ummi kenal Chik melalui blognya yang tidak asing lagi ; Keluargaku Sayang. Malah Ummi juga antara pelanggan tetap buku-buku jualan Chik melalui laman online MariBaca Blogshop. Sungguh pertemuan yang begitu mengujakan!

Kalau selama ini kami hanya mengenal melalui alam maya, namun kini Allah telah mempertemukan kami di alam realiti. Pertemuan sedetik itu malah telah menambah eratkan rasa kasihsayang persaudaraan di antara kami. Chik amat mesra sekali orangnya. Tak hairan kalau selama ini kemesraan itu sudah terasa melalui tulisan-tulisan Chik yang sentiasa di update setiap hari! Tulisan yang sarat dengan bait-bait nasihat dan pengajaran untuk pembaca....

Chik, Moga ikatan ukhuwwah antara kita akan terus berkekalan....

Tak sangka juga saiz Kak Ummi dan Chik, lebihkurang aja...hehe. Lepas ni senang Kak Ummi nak order abaya dengan Chik...dah tahu saiznya.

Malah pertemuan ini juga rupanya membawa rezeki kepada kami sekeluarga untuk peluang melancong ke Beijing dengan pakej yang begitu murah sekali - RM199.00 per kepala! Terimakasih Wan (suami Chik) atas peluang yang diberikan. Ada sesiapa yang berminat nak join pakej ini? Cepat hubungi Chik di blognya sebelum 20 Disember ini...hehe. Saja nak promosi.

Mudah-mudahan bertemunya kita kerana Allah dan berpisahnya kita, juga kerana Allah. Bukankah antara tujuh macam orang yang akan dinaungi Allah pada hari kiamat kelak, pada saat tidak ada naungan kecuali naungan Allah ialah dua orang yang saling menyintai (berkasih sayang) kerana Allah s.w.t. baik ketika berkumpul mahupun berpisah?

Seeru 'ala baarakatillah....


1 ulasan:

kakchik berkata...

Assalamualaikum Kak Ummi.

Alhamdulillah dapat juga cepat-cepat datang ke sini. Alhamdulillah sangat gembira bila Allah takdirkan kita bertemu pagi semalam.

Dulu kita rancang bukan main tapi Allah tak izinkan, rupanya inilah yang Allah rancang agar kita dapat jumpa.

Sayang Kak Ummi.

p/s: Chik nak ambik gambar. Kamera Kak Ummi punya lagi cerah hehe.