Khamis, 4 Mac 2010

Doa Keberkatan Buatmu, Aisyah....

Assalamualaikum.

"Ya Allah, panjangkanlah usia anakku dalam keberkatan dan rahmatMu. Jadikanlah beliau anak yang solehah, penyejuk hati kami...."

Happy Birthday Aishah!

Pejam celik, pejam celik, umur Aisyah dah menjangkau 8 tahun. Terasa baru semalam aja Ummi menempuh pengalaman melahirkan Aisyah di rumah @ klinik sendiri (baca di sini).

Doa selamat dibacakan oleh Abi, mudah-mudahan kami sekeluarga sentiasa dalam lindungan rahmat dan keberkatan Allah...Amin. Hadiah dari Ummi, Abi, Kakak dan Atiqahpun dah berderet tersusun, menunggu untuk disampaikan.

"Ni hadiah dari Atiqah untuk Kak Aisyah. Selamat Hari Lahir Kak Aisyah, moga akan sentiasa menjadi kakak yang baik pada Atiqah..hehe..."

"Selamat Hari Lahir, dik. Lepas ni jangan suka jerit-jerit lagi tau..hihihi..."

"Mmmmuahh! Moga menjadi anak yang solehah, sayang..."

"Aha! Ni hadiah paling besar dari Abi untuk Aisyah sebabbbb...Aisyah kan suka tolong Ummi buat kerja rumah. Suka tak?"

"Wah, hebatnya! Aisyah dapat jam tangan. Eii...sukanya! Aisyah memang dah lama nakkan jam macam ni..."

"Buku notapun ada? Yeiii..bolehlah Aisyah guna kat sekolah nanti."

"Wah, jam dinding untuk bilik Aisyah? Cantiknya...!"

"Alamak dik! Cepat, cepat, cepat! Meh kakak tolong bukakkan..ni hadiah best ni dik!" Hahaha...kakaknya pulak yang tak sabar nak tengok hadiah dari Ummi untuk Aisyah...


Apa tak bestnya! 'Royal Tea Set' jenama Barbie...Tersenyum lebarlah masing-masing. Hai, kalau budak tu, budak jugaklah..hihihi...

"Waa...patutlah besar sangat hadiah dari Abi! Rajin tolong Ummi punya pasal, tong sampah kartun pulak Abi kasi..hihihi..."

"Best! Hadiah-hadiah ni semua memang berguna untuk Aisyah. Terimakasih Ummi, Abi, Kakak dan Atiqah....Aisyah saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayang semua..mmmuahhhh!"

Akhirkata, marilah sama-sama kita hayati lagu nasyid di bawah...Apakah pengharapan seorang anak terhadap kedua ibubapanya dan apa pula impian ibubapa terhadap anak-anaknya..tidak lain dan tidak bukan untuk melihat anak-anak mereka menjadi anak-anak yang soleh dan solehah...



2 ulasan:

AnjeRuby a.k.a Kak Abell berkata...

kami juga akan mendoakan aishah menjadi anak yg solehah, mujahidah penyambung warisan Islam.....

UMILIYA berkata...

assalamualaikum...ummi...selamat ulangtahun ke 8 untuk aisyak..umiliya pun mendoakan aisyak...kebahagiaan.jaya dunia dan akhirat..amin