Isnin, 2 Ogos 2010

Dah Balik...

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, Along dan Angah sudah selamat tiba di Malaysia!

28 Julai, jam 11.00 malam waktu Malaysia, tiba-tiba Ummi mendapat panggilan telefon dari nombor antarabangsa +60301. Ummi sangkakan anak bibik dari Indonesia yang menelefon. Bila panggilan diangkat, terdengar sayup-sayup suara dari corong telefon : "Assalamualaikum Ummi! Along ni!".

Dalam keadaan terpinga-pinga Ummi bertanyakan Along. "Eh, Along kat mana ni?" Dalam hati terasa pelik juga. Tak pernah Along membuat panggilan pada hari dan masa sedemikian. Biasanya Along akan menelefon Ummi setiap hujung minggu.

"Along kat airport ni Ummi! Dah nak naik flight!"

"Naik flight? Nak ke mana?"

"Nak balik Malaysialah Ummi!"

"Hah?Biar betul?Kan Along cakap Along balik 10 Ogos?"

"Along dan Angah dapat tiket emergency. Kawan Along yang uruskan. Okay Ummi, kawan Along dah ajak pergi ni. Ummi doakan Along Angah ya."

"Okay,okay Along. Jangan lupa baca doa dan zikir dalam perjalanan, ya. Oh ya! Along jangka sampai di KLIA pukul berapa ni?"

"InsyaAllah Along sampai esok malam pukul 9.40p.m di KLIA sebab Along akan transit di Doha dulu selama 6 jam. Okay Ummi. Doakan,ya. Assalamualaikum..."

"Okay Along. Waalaikummussalam..."

Ummipun apa lagi? Gembiranya hati tak terkira sambil doa dipanjatkan agar mereka semua dikurniakan Allah keselamatan dalam perjalanan.

Hari ini mereka dahpun berada di rumah. Alhamdulillah.

Terimakasih tak terhingga dari Ummi buat adik-adik pengunjung yang sudi memberikan panduan, nasihat dan sebagainya buat Ummi dalam posting Ummi topik Terkilan sebelum ini.

InsyaAllah segala panduan dan nasihat yang diberikan itu akan Ummi manfaatkan sepenuhnya di masa-masa akan datang.

Seeru 'ala barakatillah...

Tiada ulasan: