Isnin, 4 Januari 2010

Kenangan Di Hari Pertama Persekolahan...

Assalamualaikum.

3 Januari 2010 - bermulalah sesi persekolahan anak-anak. Subuh nan dingin disambut dengan semangat yang berkobar-kobar. Awal-awal lagi, selepas solat Subuh anak-anak Ummi dah mula bersiap-siap untuk ke sekolah walhal sekolah hanya bermula pada jam 8.30 pagi. Full mentally prepared...Alhamdulillah.

Bagi Ummi, ini adalah saat paling mendebarkan kerana pada pagi ini anak bongsu Ummi, Atiqah akan mendaftar ke sekolah barunya, Tadika Islam Pintar (TISPIN). Apa tak berdebarnya, cubaan Ummi untuk menyekolahkan Atiqah pada usia 5 tahun dulu dah gagal. Entah apalah pula reaksinya kali ini.

Nampak pada gayanya, Atiqah (tengah) memang bersemangat habis nak memulakan persekolahan hari ini. Kakak dan Aisyahpun sama. Tak sabar-sabar nak ke sekolah dengan pakaian baru. Apalagi si kakak, yang dilantik jadi pengawas sekolah tahun ni.

3 dara pingitan dengan beg sekolah masing-masing. Seronok anak dara ramai ni. Pantang duk depan kamera, macam-macam gaya ler jawabnya..hehe.

Hah..jangan main-main, siap angkat jari lagi, nak sekolah punya pasal..hahaha..

Bila dah sampai ke sekolah...alamak! Jari dah angkat ke bibir tu..nampak macam ragu-ragu jer pulak? Huhuhu...

Kawan-kawan dah ramai yang selesai mendaftar.

Agak-agak, apa yang sedang difikirkan oleh si anak dan apa yang sedang difikirkan oleh maknya tu...hehehe...

Atiqah dah mula berkenalan dan bersalam-salaman dengan rakan-rakan baru...ahhh, lega sikit rasa hati Ummi...

Alamak! Sebaik saja Ummi nak beredar, Atiqah terus teresak-esak...huwaa...penangan anak bongsu...Nasib ler cikgu pandai memujuk. Sepanjang hari Ummi asyik teringatkan Atiqah.."Hai, apalah jadi anak aku kat sekolah tu. Entah panjang esak tangisnya, entah tidak..."

Balik dari sekolah...wah! Bukan main ceria lagi Atiqah. Sepanjang dalam perjalanan balik, tak henti-henti dia bercerita! Alhamdulillah...perjuangan di hari pertama selesai. Semoga Atiqah Maisarah dan anak-anak Ummi semua akan terus tabah dalam perjuangan menuntut ilmu, InsyaAllah.

*************************************************************************************

4 ulasan:

amdang81 berkata...

Agaknya mak dia masa skolah dulu pun gitu jugak kot. Nangis mula-mula masuk sekolah. Heheheh.

Kak Ummi berkata...

Woit!Mak dia dulu,nampak jer sekolah,berlari-lari masuk ke dalam tau...hihihihi...punyalah tak sabar nak sekolah ler tu kononnya...

日月神教-任我行 berkata...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

鐵板豆腐Fay berkata...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社