Selasa, 11 Ogos 2009

"Lindungilah Kami, Ya Allah..."

Assalamualaikum.

Dah beberapa hari Ummi tenggelam dalam kesibukan bersama pesakit. Kebanyakannya datang kerana fobia terhadap wabak H1N1 yang sedang melanda.

Hari ini Ummi pula diserang selsema dan sakit tekak. Badan dah mula seram sejuk. Bila timbul gejala sebegini, barulah teringat, dah agak lama rupanya Ummi tinggalkan amalan pengambilan madu dan habbatus sauda'.

Maka pagi ini kembali Ummi menjenguk botol bijirin habbatus sauda' dan madu yang selalu dilupakan sewaktu sihat...sungguh tak patut!

"Sesungguhnya Al- Habbatus Sauda' boleh menyembuh segala penyalit kecuali Al-Sam". Aku bertanya "Apakah Al-Sam itu? Baginda menjawab, "Al-Sam itu ialah maut" (Riwayat Bukhari)

"Kemudian makanlah daripada setiap macam buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan. Daripada perut lebah itu keluar minuman madu yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat ubat menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda kebesaran Tuhan bagi orang yang memikirkan." (An Nahl ; 69)

Mudah-mudahan Allah menjauhkan diri ini dari segala penyakit dan wabak yang merbahaya.

*************************************************************************************

2 ulasan:

azlina berkata...

mudah2an dijauhkam ummi..niat iklas merawat pesakit pasti ada ganjarannya di sisi allah..semuga ummi cepat sht seperti biasa..insyaallah

Noraslina binti Jusin berkata...

Ameen, ameen. Ina juga mendoakan Kak Ummi kembali sihat seperti sediakala.

Kak, Ina ada persoalan nak tanya. InsyaAllah ina YM Kak Ummi nanti ye.

Tak perlu balas segera. Boleh, bila-bila waktu akak lapang. Terima kasih ye Kak Ummi.