Selasa, 11 April 2017

TAHNIAH Anak-Anak Solehah Ummi!

Assalamualaikum.

Malam tadi Ummi terima panggilan dari Atiqah yang berada di Smaasza.

"Ummi apa khabar?"
"Alhamdulillah sihat. Atiqah? Ada apa-apa berita dari sana ke?"
"Alhamdulillah. Ummi, Atiqah dah dapat nombor periksa."
"Ya ke? Atiqah dapat no berapa?"
"Acu ummi teka."
"Alaaa...tak pandai Ummi teka. Kakak, cuba kakak teka Atiqah no berapa." Sambil Ummi menekan 'loud speaker' pada butang telefon. Kebetulan kakak ada di sebelah Ummi.
"No 3!" Kata kakak.
"Salah! Hehe..." kata Atiqah.
"Kalau gitu Ummi teka no 1 lah...hihi."
"Betul Ummi!" Kata Atiqah.
"Hah??!! Betul ke Atiqah no 1?" Serentak Ummi dan kakak bertanya kerana terkejut.
"Betullah tu Ummi...hihi. Alhamdulillah Atiqah dapat no 1 dalam kelas dan dalam tingkatan."
"Alhamdulillah...ya Allah... Tahniah, Tahniah Atiqah!"

Demikianlah perbualan Ummi, Atiqah dan kakak malam tadi. Syukur ya Allah atas kurniaan kejayaan cemerlang atas anak-anakku sejak dulu.

Baru-baru ni, kakak Aisyah juga dinobatkan pelajar terbaik dalam peperiksaan TOV Tingkatan 3 di Imtiaz Kemaman dengan merangkul bilangan A yang paling banyak. Selepas daripada itu, kakak (Amirah) pula dikurniakan kejayaan 10A dalam SPM. Allah...Fa-biayyi alaa'i Rabbikuma tukadzdziban (Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?)

TAHNIAH anak-anak Ummi! Juga TAHNIAH buat Along dan Angah yang juga tidak pernah menghampakan Ummi dan Abi.

Cedoklah ilmu sebanyak mungkin. Tidak ada harta yang lebih berguna selain daripada ilmu. Ilmu pedoman hidup. Ilmu jugalah jambatan yang membawa kita ke syurga Allah.

Atiqah Maisarah...si bongsu solehah Ummi..moga dirimu terus cemerlang...

Suasana di temu murni semasa pengumuman Aisyah Farihah pelajar terbaik TOV Imtiaz Kemaman

Aisyah memang pemalu...susah nak bergambar. Terus cemerlang hendaknya nanti anak solehah Ummi!

Kakak selepas turun dari pentas...Alhamdulillah..moga nanti kakak di tempatkan di universiti dan kursus yang terbaik untuk dunia dan akhirat kakak...

2 ulasan:

Unknown berkata...

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Hariyati Dewi Tki Hongkong, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang Ibu tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya saya menemukan jalan /solusi melalui Program Pesugihan Dana Gaib Tanpa Tumbal. saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Dengan keyakina dan keberania saya ikut bergabung untuk mengikuti Program Pesugihan Dana Gaib Tanpa Tumbal dan memohonkan dana sesuai kebutuhan dan kesanggupan saya. Cuma dalam waktu 1 hari 1 malam saya mendapat telpon dari pihak Program tersebut, Alhamdulillah dana yang saya mohonkan sudah cair dan sudah dapat saya gunakan untuk melunasi hutang. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi
Ki Witjaksono: 085-2222-31459
Atau kunjungi website

Klik-> PESUGIHAN DANA GAIB

ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya

عبده العمراوى berkata...



شركة تنظيف منازل بالاحساء
شركة المثالية للتنظيف بالظهران