Rabu, 4 Julai 2012

Hadiah Kecemerlangan!

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, dalam peperiksaan OTI 1 dan OTI 2 baru-baru ini anak-anak Ummi, Aisyah dan Atiqah masih berjaya mengekalkan kedudukan tempat pertama di kelas masing-masing. Sebagai ganjarannya, Ummi Abi belikan scooter untuk mereka! Hehehe...anak perempuanpun dapat scooter? Bukan apa, asyik tengok diaorang terperap kat dalam rumah aja setiap petang, risau juga Ummi dibuatnya. Nak main basikal dah bosan agaknya. Semenjak Ummi belikan scooter ni, setiap petang Aisyah dan Atiqah kembali turun bermain di halaman rumah.

Tahniah Aisyah dan Atiqah atas kecemerlangan kalian!

Belajar, belajar jugak. Main tetap main...

Tengok diaorang main, Ummipun rasa teringin nak naik scooter ni...hehehe.

Memandu scooter sampai ke halaman belakang!
Belajar rajin-rajin ya, anak-anak Ummi. Mencari ilmu itu adalah kewajipan kita sebagai seorang khalifah di muka bumi Allah ini. Untuk menjadi manusia yang mulia, kita perlu mencari ilmu. Tanpa ilmu kita akan hina bukan sahaja di sisi manusia tetapi juga di sisi Allah SWT. Hadiah yang Ummi Abi berikan hanyalah sebagai ganjaran untuk anak-anak Ummi lebih bersemangat tetapi niat kita belajar bukan semata-mata untuk dapatkan hadiah. Kita belajar untuk mendapatkan Rahmat dan kasih sayang Allah kerana Allah sangat mencintai hamba-hambaNya yang menuntut ilmu.

Jom hari ini kita hafaz doa yang sangat bagus dalam kita menuntut ilmu!

 
 "Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya aku memohon kepadaMu ilmu yang bermanfaat, amalan yang diterima dan rezeki yang baik. Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung denganMu dari ilmu yang tidak bermanfaat, hati yang tidak khusyuk, doa yang tidak dimakbulkan serta amalan yang tidak diterima."



9 ulasan:

Biarlah rahsia berkata...

Tahniah aisyah dan atiqah, moga anak2 acik pun akan ikut jejak kejayaan aisyah dan atiqah...

Raudhah berkata...

Assalamualaikum,

saya nampak ummi kat Pesta Buku K. Tgganu hari Jumaat lepas.

Ummi berkata...

Biarlah Rahsia, InsyaAllah Ummi doakan anak-anak Acik juga akan sentiasa cemerlang dunia dan akhirat :-D

Raudhah, kenapa tak tegur Ummi di sana :-D ?

Raudhah berkata...

Tak sempat nak tegur Ummi, anak nangis nak kluar :)

Tanpa Nama berkata...

dating website for teens http://loveepicentre.com/advice.php dating adults singals porn

Tanpa Nama berkata...

[url=http://loveepicentre.com/][img]http://loveepicentre.com/uploades/photos/5.jpg[/img][/url]
dave pack dating [url=http://loveepicentre.com]dating site review[/url] doctor patient dating virginia
rhianna is dating who [url=http://loveepicentre.com/success_stories.php]dating reviews sites[/url] rules for dating medicaid employees
hough dating partner [url=http://loveepicentre.com/taketour.php]is david wade currently dating anyone[/url] dating senior site web

Tanpa Nama berkata...

design ebook http://audiobooksworld.co.uk/it/J-A-M-M-Van-Haaren/m53530/ free stephenie meyer eclipse ebook [url=http://audiobooksworld.co.uk/authors/?letter=Ah&page=2]diesal ebook[/url] coreldraw tutorials ebook free download
[url=http://audiobooksworld.co.uk/it/Young-Wizards-Books-1-8/p28897/][img]http://audiobooksworld.co.uk/image/4.gif[/img][/url]

Tanpa Nama berkata...

[url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/nimotop.htm][img]http://onlinemedistore.com/8.jpg[/img][/url]
pharmacy technician books http://certifiedpharmacy.co.uk/catalogue/r.htm nm department of health pharmacy [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/motrin.htm]buy hydrocodone mexican pharmacy no rx needed[/url]
millers mixture pharmacy http://certifiedpharmacy.co.uk/products/clomid.htm canadian pharmacology for pharmacy technicians [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/nimotop.htm]nimotop[/url]
walmart pharmacy generic http://certifiedpharmacy.co.uk/products/ceftin.htm pharmacy silagra penegra silagra cumwithuscom [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/accupril.htm]cheap canada pharmacy[/url]
va eugene clinic pharmacy http://certifiedpharmacy.co.uk/products/indocin.htm the organic pharmacy hk [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/symmetrel.htm]symmetrel[/url]

Tanpa Nama berkata...

View other Seattle Free Stuff articles or visit Cindy's blog
at for frugal tips, free stuff and advice on saving money.
The process works the same as a photography class minus the darkroom setting.
"Next class we will begin learning about Impressionism.

my blog learning about photography